lördag, september 30, 2006

Leta hus

Idag skiner solen över Madison men det är ganska kyligt. De säger att det är 19 grader celsius men det vete katten. Dagen började med fruppa på The Hidden Kitchen och sen en latte nere på stan. Promenerade på Wallstreet och tittade på två av husen vi eventuellt kommer att bo i. Bara utifrån eftersom att vi inte har nyklar än och mäklaren är på bröllop. Men båda ser mycket lovande ut. Vita små hus och ett av dem hade en veranda (den lutade kraftigt men what the heck). Sen en sväng förbi brandstationen där Knickedicken och hans brandmannakollegor pratade länge om gårdagens incident när en brandbil åkte på en sten och hjulet for åt fanders. Tur att det var flerbrandbilar på plats. Sen fick han sin nya utrustning och var självglad. Jag log, nickade och spelade lika entusiastisk. Precis när vi skulle gå ut och käka lunch kom det givetvis ett larm. Så nu sitter jag här och undrar om jag ska svänga ihop något att äta eller vänta. Han kan vara borta i fem minuter eller fem timmar. Sånt är livet med en brandman.

Två av mina FedEx-lådor kom igår. De andra två strulade FedEx med så de kommer först på måndag. Men som plåster på såren ska de ge oss ytterligare rabatt. Det är vad jag kallar bra plåster.

Inga kommentarer: