fredag, september 22, 2006

Topplös och hopplös

Idag åkte jag in till stan för att shoppa en snygg topp. Var det tänkt. Varför är det alltid så att det man letar efter eller ”behöver” hittar man aldrig. Ska jag köpa tröja kommer jag hem med byxor. Ska jag köpa skor kommer jag hem med mössa. Idag stod alltså snygg partytopp på inköpslistan. Jag tittar i mina påsar nu och undrar stilla hur jag tänkte. Där ligger ett par svarta stövletter med skithöga klackar, tio par hipsterstrosor från H&M i roliga färger, en plånbok eftersom att min förra sjungit på sista versen i flera år och en ny ögonskuggsdutt. Men ingen topp. Är det okej om jag är toppless på lördag?

3 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Tack Anne, vad glad jag blir! Har du ngn egen blogg eller? Och var ska du flytta (eller har du redan gjort det?).

Anonym sa...

Anne som skrev ovan, det är jag som är utvandrar-Anne (med utvandrar-bloggen), tror du vet vem jag är...Sorry otydligheten i mitt förra inlägg...
/Anne

Sporty Spice sa...

Aha! Då vet jag exakt vem du är. =)