måndag, september 18, 2006

Hip adress

Idag lunchade jag med några vänner på före detta Saline, nuvarande Republique, på Tulegatan. Helt ok och värt ett besök bara för att få äta deras bröd (här snackar vi mörkt bröd – det var nästan kolsvart och fullproppat med goda nötter och frön) och hoummus-röra. Mums! Bakom bardisken stod en av delägarna till restaurang Kalori och vid ett bord satt ingen mindre än Ove Rytter. Måste ju betyda att maten är nyttig också, eller hur?

Imorgon kommer äntligen mina FedEx-lådor och jag kan börja packa saker som ska shippas på allvar. Svårt att med ett imaginärt ögonmått se vad som får plats eller inte. Med lådorna på plats måste jag nog börja hårdgallra. Igen. Och ikväll ska Knickedicken maila över bilder på den lägenhet vi förmodligen ska flytta in i. Down town Madison består typ bara av två korsande gator och därför är det lite extra roligt att vår gata heter Wall Street. Låter ju väldigt finansigt och storstadsaktigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

fräsig adress! du kommer säkert kunna göra ett och annat klipp. he, he ...

Anonym sa...

Hej sporty spice!
Fast det är ju JAG som är det ;-) Eller var... ziga zig ahh! Har hittat till din blogg. Kul! Känner igen mig i det här att flytta utomlands. Bodde ett år i Indonesien tillsammans med indonesiern som numera är min man, och nu bor vi här i Svedala.Önskar dig all lycka och ser fram emot fortsatt rapportering på bloggen! /En som du också läste journalistik med för hundra år sen

Sporty Spice sa...

Hej Annelie!!! Ja, på vårat oförglömliga uppträdande var jag Posh Spice. Och snart bor jag i samma land som Scary Spice. Du får väl komma till NY så kan vi ha en reunion. =)

Anonym sa...

Reunion låter toppen! :-D NY har jag bara besökt en gång, alldeles för kort, så jag kommer gärna igen! För övrigt känner jag igen mycket av dina våndor, glädje, och skräck på samma gång över att lämna Sverige för ngt annat. Men det ÄR värt det. I promise! Och det vet du ju också innerst inne, det är därför du gör det! Vi hörs!
Stor kram, A.

Sporty Spice sa...

A; Kan du inte smattra ner din mailadress så att vi kan hålla kontakten? Och det vore ju jättekul om du kom till NY. Vi kan kanske göra ännu ett bejublat framträdande. =)

Anonym sa...

Jo, jag tänkte också på det, att det vore kul att ha mailkontakt!! Här är en av mina mailadresser som jag kollar dagligen: anneli_leijel@yahoo.se
Vi hörs! Kram, A.