fredag, september 29, 2006

Överdos lycka

Nu är jag äntligen här! Flygresan gick snabbt eftersom att jag sov mesta delen och att komma in i USA genom pass- och visakontroll gick på en kvart. Det var bara ”hej och välkommen”. Sen när jag fått mina väskor kom en tjej fram till mig och sa ”är det inte du som är Petra Axlund?”. Som vanligt tror man ju att det är någon som man träffat men glömt bort. Men det var ett fan. Hon läste alla mina kolumner och hade satt upp den om hur man raggar på gym. Sen var det bara att gå ut i ankomsthallen där Knickedicken stod och väntade. Vad kan man säga? Kan en resa bli bättre?

Väl hemma hos familjen Stegman blev det BBQ och ett glas vitt ute vid poolen. Allt känns bara så himla bra och jag är hundra procent säker på att jag tagit rätt beslut. Säkert kommer jag att längta hem emellanåt men det är här jag vill vara. I veckan ska vi välja en lägenhet eller hus - återkommer med bildbevis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt känns rätt. Längtar efter bilderna.
Själv grämer jag mig ännu för att jag missade din bartömning...
Allt gott, stor kram!

malin sa...

Det kommer bli jättebra!