söndag, september 10, 2006

Jag vill ha regn och Eddie

Idag hade det mycket väl kunnat få vara gråmulet och regnigt tycker jag. Var på middag med ”vännerna från förr” igår. Fantastisk mat, massa vin, asgarv och en skål med smågodis. Går inte att toppa. Var hemma tidigt, vid ettsnåret kanske (och då hade jag även hunnit råka ut för ett aslångt strömavbrott i t-banan). Är allt annat än bakfull idag eftersom att jag knappt blev tipsy igår men för lite sömn gör en ändå ganska seg i bollen. Nu när jetlaggen gett med sig tycks jag inte kunna sova längre än till sju-halv åtta oavsett när jag går och lägger mig. Och jag behöver minst åtta-nio timmars sömn för att fungera. Så därför är det störande att solen skiner eftersom att jag vill ligga i soffan och glo på minst två-tre Eddie Izzards-dvd:s. Tacka gud för mörkläggningsgardiner.

Inga kommentarer: