tisdag, september 12, 2006

Skattechock

Fick just en mail från min revisor och det kan vara så att jag måste betala skatt i USA. Alltså måste jag ta kontakt med Skatteverket i Sverige och meddela dem att jag ska jobba utomlands, sen kontakta IRS och säga hejsan svejsan nu vill jag betala dollars till er. Och sen ska jag inte lägga på moms på mina svenska fakturor utan det ska mottagaren ansvara för. Det låter så krångligt att jag bara vill linda in mig själv i bubbelplast, krypa ner i en flyttkartong och gråta. Fast först ska jag ringa SJF och kolla om detta verkligen kan stämma. Låter ju helsnurrigt …

1 kommentar:

malin sa...

Misstänker att skatt i USA är klart mycket lägre än i Sverige. Så det kan vara en bra affär.

Känner du Pontus, fotograf i New York? Han kan säkert berätta mer om hur det funkar.