lördag, september 16, 2006

Huvudvärk - en träningssak

Ibland vaknar jag med huvudvärk. Helt omotiverat. Jag kan ha varit hemma och haft en lugn kväll framför tv:n, druckit tillräckligt med vatten och sovit gott i nio timmar på en av sjukgymnasterna rekommenderad kudde. Ändå vaknar jag med ont i pallet. Imorse hände det igen. En dundrande värk som satt precis bakom höger öga så där så att det känns som om det ska poppa ur. Och när den väl satt sig hjälper inga tabletter i världen. Men som tur är vet jag vad som hjälper. En löparrunda och lite hård styrketräning gör susen. Att försöka vila bort det onda går inte. Ont ska med ont fördrivas. Och det funkar. Nu är jag genomsvettig, astrött, svinhungrig och huvudvärksfri.

2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Hej du! Även om du inte känner mig, så är du så välkommen att hälsa på, jag bor ju bara halvvägs till NYC!

Skatten är här är lägre än i Sverige, säkert bättre att skatta här i USA. Hur har du det med sjukförsäkring? Viktigt här.

Du kommer ju hit när det är som vackrast - med alla höstfärger.

Sporty Spice sa...

Självklart kommer jag och hälsar på! Du bor ju så nära IKEA så jag kommer säkert ha vägarna förbi. =)

Det krångliga är att inte ens svenska Skatteverket verkar veta var jag ska betala skatt eftersom att jag är egen företagare fast utan kontor. Sjukförsäkring har jag fixat genom IF och fått ett bra pris.

Ser fram emot hösten i Connecticut. Den ska ju vara något i hästväg har jag hört.