måndag, september 04, 2006

Pros & Cons

Jag var tvungen att sätta mig ner och skriva en plus- och minuslista. Inte för att det är några som helst tveksamheter att jag ska åka. Men ändå. Skönt att se svart på vitt att plusen väger över. De två första plusen väger dessutom bly, går knappt att lyfta om man så skulle vilja.

PLUS
1. Jag får leva med Knickedicken.
2. Jag får hångla (and more) med Knickedicken varje dag.
3. Jag får chansen att bo i ett nytt land.
4. Jag kommer att bli en stolt och Sverigefanatisk utlandssvensk.
5. Jag kommer att kunna sätta upp en bild på Kungen och Drottningen på väggen utan att det verkar skumt.
6. Jag får bo i en Gilmore Girls-kuliss.
7. Jag kommer att bli en hejare på softball.
8. Jag kommer att bli en hejare på amerikanska (fast jag kommer aldrig att sluta säga bollocks, bastard och bugger off).
9. Jag kommer att få lära Knickedicken svenska (än så länge kan han bara säga ja, cp och älskling).
10. Jag kommer att kunna gå på vodkalunch hos aunt Debbie.
11. Jag kommer att ha nära till New York.
12. Jag kommer att ha nära till Boston.
13. Jag kommer att ha asnära till IKEA och köttbullar med lingonsylt.
14. Jag kommer att kunna skriva massa roliga resereportage från USA och Kanada.
15. Alla mina vänner kommer att komma och hälsa på (för det har ni lovat).
16. Jag kommer att kunna resa hem till Sverige och hälsa på.
17. Jag kommer att få jättemånga Eurobonuspoäng.
18. Jag kommer att kunna vråla könsord när jag blir arg utan att någon förstår eller tar illa upp.
19. Jag kommer att bli lokalkändis och klassad som spännande och exotisk bara för att jag kommer ifrån Sverige. Alla mina brister och fel kan jag skylla på mitt ursprung och säga att ”så här gör vi i Sverige sörrni”.
20. Jag kommer att kunna se alla amerikanska tv-serier före alla andra och avslöja slutet eller vad som kommer att hända för inte ont anande bloggläsare. Eller bara säga ”jag vet vad som kommer att hända”. Det senare är nästan roligare.

MINUS
1. Jag lämnar min familj och alla mina vänner.
2. Jag kommer att sakna Sverige, Stockholm och Bromma.
3. Jag ska flytta till en småstad.
4. Jag kommer att sakna keso och kesella.
5. Jag får inte träna med Omid.
6. Maten i USA är galet fet och flottig.
7. Jag kommer aldrig lära mig hur lång, bred eller stor en inch, feet, yard eller acres är.
8. Att en mil och en mile inte är samma sak suger.
9. Ounce, pound och gallon är tramsigt och ologiskt. För att inte snacka om one serving.
10. Jag kommer att bo i samma stad som ”Den onda dockan”.

4 kommentarer:

spanne sa...

Nr 20 på pluslistan kan i omvänd situtaion hanna på minus. Förra veckan blev till exempel förstörd. Jag hade så sett fram emot och laddat som apan för den nya säsongen av CSI bara för att upptäcka att den inte alls var ny. det var den som jag såg i Merika i våras. Blä.

spanne sa...

Jag tror att det egentligen stavas "Amerika"

Sporty Spice sa...

Punkt 20 var ett nödplus. Precis som nr 8 var ett nödminus. Men vill man ha 20 plus och 10 minus får man trolla med knäna ...

spanne sa...

Bra sagt. He he