söndag, maj 14, 2006

Not so perfect

Idag skulle jag få så mycket gjort. Fixa med bokföringen och leta rätt på några fakturor som min revisor saknade underlag för (konstigt för jag som tycker att jag är så himla noggrann). Jag skulle skriva klart minst tre kolumner som jag påbörjat, jag skulle skriva minst en artikel, jag skulle gått en tvåtimmars promenad. Jag skulle förbereda mig inför morgondagens föreläsning som jag ska hålla på Tollare Folkhögskolas medialinje. Men jag fastnade framför usel daytime tv. Och bläddrade i gamla tidningar som jag egentligen skulle slänga. Och dagdrömde om Knickedicken. Nåja. Dagen är inte över. Än finns det tid att reparera skadan. Innan solen går ner är jag säkert perfekt igen. Det är ju trots allt söndag for crying out loud. Inte för att det betyder så mycket för en frilansare, men ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bravo! Hurra! Grattis! Du har ju softat för f-n! MVG till dig för det!

Berätta om Tollares folkhögskola. Låter ju jättespännande!!!

Kram