onsdag, maj 10, 2006

Bizzy lajfstajl

Imorse ställde jag alarmet på ringning klockan sex i tron om att jag skulle ge mig ut på en power walk. Det hela slutade med 1,5 timmes snoozning. Träning för högerarmen? Vaknade dessutom med otrolig tandvärk, en visdomstand gör sig påmind. Kunde knappt tugga mina äggvitor. Får bli föda i flytande form idag. Nu ska jag iväg på ett mötesmaraton. Har ett i Globen klockan 10, ett på Fridhemsplan klockan 12, sen ska jag träna fram tills mötet klockan 16 på S:t Eriksplan och sen avrundas dagen med en intervju på Långholmen klockan 18.30. Puh!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej läser din blogg o tycker den är jättebra! Men skulle inte du kunna ge små tips på hur man ska/ borde träna?etc

Anonym sa...

Hej Sporty!

Har följt din blogg ett bra tag nu och tycker mig märka en liten förändring när du nu har fått reklam i metro. Bloggen var mkt mer spontan förr. Det känns som om du langar upp mer bearbetat matrial nu och det är lite trist. Fast jag kommer fortsätta läsa. Jag är fast!!!

Sporty Spice sa...

Sandra,
Självklart kan jag ge tips om träning. Det viktiga är egentligen inte VAD du tränar utan ATT du gör det - regelbundet. Sen beror det helt på vad du har för mål med din träning. Men personligen tycker jag att styrka (inte pump utan "riktig styrketräning") 2-4 gånger i veckan och någon form av konditionsträning de övriga dagarna plus en vilodag är bra.

Anonymous,
Jag har faktiskt inte lagt upp bearbetat material utan skrivit på som vanligt. Kanske omedvetet hämmad sedan artikeln, vet inte? Ska i vilket fall tänka på det framöver ...

Anonym sa...

Vad är det för fel på Pump?

Sporty Spice sa...

Det är inget fel på Pump. Men det ger inga direkt resultat eftersom att det är mest konditionsträning för musklerna. Dessutom hög skaderisk eftersom att man utför alla rörelser snabbt, ryckigt och inte strikt. Många lägger på tungt på knäböj men så står de lite fel och pajjar ryggen. Jag är en fd pump-tjej så jag vet att det är kul. Men sedan jag la av och började med styrketräning har resultaten visat sig. Det är en enorm skillnad.