torsdag, maj 25, 2006

Flyttbomb

Just hemkommen från Kristiflygar-lunch med päronen. Mumsig lax och en härlig bönsallad. Mamma kan! Hon och pappa blev så där lagom imponerade när jag släppte bomben att jag tänkte flytta till USA. Första reaktionen var "nej, det får du inte". Den andra "men har du verkligen tänkt igenom det här". Tredje och sista (för den här gången) var "men jag kommer ju att gråta, gråta och gråta om du åker". Min lillebror blev gladare. Han såg väl hälsa-på-tillfällen framför sig. Kicki skriver i sin blogg om just lillebröder. Hur det egentligen gick till när de blev så stora. Min lillebror är 31 år, nästan 1,90 lång och jobbar som arkitekt. Jag tycker att det var så sent som igår då han var en liten plutt som det var roligt att reta gallfeber på och ge tjuvnyp när ingen såg på.

Nu ska jag ut i regnet på en power walk. Sen blir det hemmakväll med yogi-te (just nu toppar Choco Mexican Spice listan) och fotbad framför tv:n.

6 kommentarer:

Polly sa...

Vad är yogi-te??

Sofia sa...

Så du har bestämt dig för att flytta för kärleken.Stort! Riktigt stort. I´m impressed!
Det längsta jag flyttat för kärleken är från Smedjebacken till örebro... och det var länge sen, när jag var ung och fortfarande trodde på romantiken ;)
När drar du dit då? Blir det i augusti när du planerar nästa resa?

Anonym sa...

Tidigare brännskador orsakade av kärlek och romantik eliminerar inte desamma för all framtid. Cyniskt trist att tänka så. Dessutom gäller det att satsa för det man vill uppnå. Sporty verkar inte vara rädd att kasta sig utför klippor. Kör hårt tjejen. Bra blogg btw.

Sporty Spice sa...

Polly, Yogi-te är ett biodynamiskt ayurveda-te som finns i massa olika smaker. Asgott. Säljs på välsorterade mataffärer och hälsokostbutiker.

Angående flytten. Jag har ALLTID sagt att jag ALDRIG kommer att lämna Sverige. Nu vill jag inget annat. Konstigt. Men love is in the air. Big time! Om Knickedicken bodde på en pinne i Atlanten skulle jag gladeligen flytta dit.

Anonym sa...

Man använder INTE uttrycket "kristi flygare"!

Säger du "nuffra" och "pyskolog" också?

Förresten, flytten verkar alla tajders!

Sporty Spice sa...

"Man" kanske inte gör det. Men jag gör det. Det kan hända att jag säger nuffra. Pyskolog har däremot aldrig hänt.