fredag, maj 12, 2006

Bag Lady

Ve och fasa! Jag har fått träningsförbud. Inflammationen i tanden har inte gett med sig så stränga ord från Omid att inte träna. Kan sätta sig på hjärtat och det vill man ju inte. Nedslagen fick jag nöja mig med en 1,5 timmes promenad hem. Inte power walk. Promenad! Svårt att gå långsamt, kom på mig själv flera gånger att gå i takt med musiken. När jag saktade in kändes det som om jag skulle ramla omkull, ni vet typ som när man cyklar jättejättelångsamt och det blir alldeles vingligt. Hela helgen får jag bara ta promenader. Ingen konditionsträning, ingen styrka. Ja, jag vet. Detta är ett I-landsproblem. Men för mig är det förödande. Hade just kommit igång igen på riktigt efter Madison-resan.

Nu ska jag iväg och plåta bylinebild till min krönika i Fitness Magazine. Hoppas make up-tjejen kan trolla med smink för min ena kind är helt svullen. Tycker själv att det ser ut som om jag har ensidig påssjuka. Är det det som kallas för bag lady tro?

7 kommentarer:

malin sa...

Är det kanske inte dags att gå till tandläkaren med den där tanden. Eller göra som Andrea, ta bort den.

Sporty Spice sa...

Jag lovar att ringa tandläkaren om det inte blir bättre under helgen. Men det var en sådan pers med min förra tand att jag drar mig för det. Jag vill inte!!!

Anonym sa...

jag tycker du skall sluta mjäka och ta dig till tandläkaren. det du håller på med är självbedrägeri. det kommer inte gå över. sådan magic händer inte =/ förjävligt men sant.

//G.

Anonym sa...

och tänk. jo fortare du är av med skiten desto fortare kan du återgå till träning som vi alla andra. är inte det en morot så säg? ;)

Sporty Spice sa...

Jag LOVAR att boka tid hos tandläkaren first thing på måndag.

Anonym sa...

Jag tycker att du ska .... äsch, du vet :-)

Bra idé att bställa en Fellini! Eller får man en fet liten gubbe då med basker och solglasögon? En som vrålar "BRYYYYT!" hela tiden? Inte vet jag, men jag lovar att rapportera.

Ta det nu dj****** lugnt i helgen. Ungefär som vi andra gör. Det vore ju sorgligt om du skulle dö av hjärtmuskelinflammation orsakad av en visdomstand, istället för av Knickedicken ...

Eh?

Sporty Spice sa...

Hjärtmuskelinflammation vill man inte ha. Ska ta det lugnt. Lovar.