måndag, september 12, 2005

Spelar du tennis?

Det hela började bra. Lunchdate med Åke från Allt om Resor. Fick äntligen läsa mitt Thailandreportage som är med i det senaste numret. Åtta sidor. Tungt! Sen rusade jag ner till Stadium och införskaffade en Casall pilatesboll för 269 kronor. Rena rama kapet! Tina Leijonclou som är PT på Sturebadet Haga visade mig några riktigt tuffa magövningar som jag tänkte köra. Dålig hållning har ju ingen dött av. Frågan är om jag skulle köpt en hjälm från Jofa också? Man kanske far i backen med en jävla smäll. Bollen är ju som bekant rund.

Men sen började eländet. Eftersom att min armbåge fortfarande kändes rutten tänkte jag att det var lika bra att kolla upp den. Gick till Cityakuten. Och det visar sig att jag har gått och fått tennisarmbåge. Ursäkta? Jag som typ aldrig lirat tennis. Urk! Nu är det vila som gäller. Får inte köra styrketräning, gå på Pump eller BodyCombat. Jag tror inte att ni förstår vidden av detta. Det är en tragedi!!! Vad ska jag göra nu? Mitt liv saknar mening och innehåll … Drama Queen? Moi? Det får bli konditionsträning, ben- och magövningar i en vecka. Strikta order från Omid.

Efter jobbet gick jag och Hannah på pressreleasen av David Batras bok Vän av ordning på Norra Brunn. Fantastiskt roliga insändare. Min favvo är pappan som är förbannad för att tjejerna i USA är så feta när han tagit familjen på semester till Baywatch-stranden. Hur hade han tänkt? Att frugan och ungarna skulle ligga där och låtsas som ingenting medan han dreglade efter bikinibrudar? Hur lyckades han överhuvudtaget övertala dem att följa med? Eller var frugan lite småsugen på David Hasselhoff-look a likes? På tal om småsugen läste jag i Aftonbladet Söndag att män i Sverige har i genomsnitt haft 7,1 samlagspartner och kvinnor 4,6. Vilka är dessa människor? De som gjorde den där undersökningen kan inte ha snackat med någon jag känner. Eller skulle vilja lära känna.

Gick direkt till gymmet efteråt bokgrejen och körde en timme på löpbandet. Efteråt testade jag mitt nyinköpta proteinpulver från Twinlab. Får se om det gör någon skillnad, men jag är faktiskt inte lika trött och hungrig som jag brukar efter träningen. Men NU ska jag äta. Kycklingfilé med sallad och bulgur blir det.

Dagens Mads med skön Persbrandt-bonus

5 kommentarer:

Andrea sa...

Alla ljuger om sina sexliv, så måste det vara. Inte för att jag har legat med fler än 4,6... eh... ok, hejdå.

Sporty Spice sa...

De måste mena 4,6 i månaden. Eller?
Just nu är det sån stiltje på det amorösa planet att jag borde få börja göra avdrag från listan. Inte mer än rätt ...

Andrea sa...

det är en bra idé. då skulle man kunna dra av dom som man ångrar lite grann ibland. för varje halvår utan sex, så åker ett misslyckat one-night stand av listan. funkar tyvärr bara om man är singel. eller har ett ovanligt kasst sexliv med sambon...

Sporty Spice sa...

För varje HALVÅR utan sex!? Oh, nej ... ärt det så att vara singel? Jag tar tillbaka Johan på studs! =)

Johanna sa...

Hittade precis till bloggen och tänkte börja från början. Du är grym men att efter det här inlägget tappade jag lite respekt.. Folk får väl ligga med hur många de vill, eller?

"De som gjorde den där undersökningen kan inte ha snackat med någon jag känner. Eller skulle vilja lära känna"!? Tråkigt och trångsynt tänkt tycker jag! Däremot tycker jag inte det är tråkigt med folk som inte väljer att ha sex till höger och vänster. Det är snarare både modigt och moget. Så, nu är den saken ur världen, så nu kan jag läsa vidare.