söndag, september 11, 2005

Löven faller och jag med dem

Ah, satan. Nu är det höst igen och man ska ha det så där på-film-mysigt. Tända ljus och läsa världsbra böcker. Elda i öppna spisen som inte alls ryker in. Ligga i en tunn negliché på en björnfäll. Löven kommer att gulna när som helst och ligga i färgsprakade högar på marken. Dem ska man skutta omkring i. Långa promenader med en Mads-kopia längs Djurgårdskanalen, man fryser lite om händerna och får dra ner ärmarna på sin nyinköpta supercoola kofta, kinderna är så där härligt rosiga, en fika på Rosendal efterföljs av en sen vinlunch på, ja kanske på Grands Veranda. Sedan strosar vi vidare längs Stadskajen till Gondolen. Vi sitter i fåtöljerna för det finns alltid plats där i min höstfantasi. Fnys! Om jag känner mig själv rätt så kommer det vara grådask och glopp just den dagen jag bestämmer mig för en som-på-film-promenad. Och vips har högarna med löv förvandlats till geggamojja. Man är inte alls friskt rödrosig utan bara snorig och fnasig. Och Mads-kopian ringde visst och avbokade. Han är "svår". Jättejättesvår. Førhäälvääddää!

Just nu är det här så långt ifrån Sex and the City som man kan komma. Snarare Celibacy and the Suburb. Snart måste någon komma och, om inte ligga med, så åtminstone ligga på. Men ni som läst "Det finns inga snygga killar i verkligheten" vet hur svårt det kan vara. Det lär komma en episod II på det inlägget, var så säker.
Nåja. Jag har haft en soft söndag. Kollat på Byfånen på dvd. Var lite skeptisk mot de nya Wallanderfilmerna. För Rolf Lassgård ÄR ju Kurt Wallander. Men Ola Rapace är bara så bra. Hoppade över BodyPump idag. Har fortfarande ont i armbågen, vete fan vad jag gjort. Känns inte som en sträckning, sitter mer i leden. Så att stå och rycka i en skivstång kände inte helt hundra. Istället har jag varit ute och hojjat. Tog en sväng ut mot Drottningholm och till Tappström. Hur långt kan det vara tro? Ett par mil? Skönt var det i alla fall. Funderar på att tjacka ny hoj. Det brukar väl vara rea på höstkanten? En Scott tror jag blir bra. Den här ser fräsig och snabb ut.

Nu i veckan sitter man tight till på jobbet. Men jag slutar på Shortcut på torsdag. Sen blir det bara Fitness Magazine och frilanseri. Eftersom att jag tagit det lungt hela helgen blir det träning nästan varje dag på World Class. Pump på måndag, BodyCombat på tisdag, spinning på onsdag, styrketräning och kondition på torsdag. Så vill ni nått vet ni var jag är.

Här är Dagens Mads.

Inga kommentarer: