söndag, september 25, 2005

Minneskavalkad

Har just rotat igenom en låda med massa junk. Hittade dagböcker och almanackor från typ 1988 till 1999, dikter som är så pinsamma att jag mår fysiskt dåligt (gud vad dramatisk man var), biobiljetter, kärleksbrev (en del från killar som jag inte ens kommer ihåg att jag dejtade), vykort, inbjudningar till fester, bröllop och klubbar, lappar, tidningsutklipp, foton och skoltidningar. You name it. Jag hittade till och med mitt medlemskort till svartklubben Tritnaha som låg på S:t Eriksgatan. För er som är för unga (eller inte kommer från Stockholm) kan jag berätta att det var på den tiden Stockholm stängde klockan 03. Så vi hängde på svartklubbar där det var polisrazzior till som tätt och folk snortade kokain helt öppet. Många klubbar var ideella föreningar på pappret. På ett medlemskort står det till och med tryckt att "medlem förväntas vara otroligt intresserad av bordshockey". När svartklubben stängde drog man ner till den ännu svartare klubben Pipe Line i Hammarbyhamnen (det var industriområde där då och ganska spookey kvarter) som hade öppet till sju. Runt hörnan låg en ännu obskyrare klubb som hade öppet dygnet runt. Ja, ni hör – det var helt sjukt! Men kul! Efter att ha bläddrat igenom almanackorna kan jag härmed redogöra för vad jag gjorde motsvarade denna helg och lördagskväll:

1988: Var på bögklubben Make Up på Fleminggatan med Yasmine, sedan gick vi till Café Etage.
1989: Gick ut med min kusin Maja, hamnade på Getingboet på Sveavägen. Träffade någon kille som hette Peter som jag tydligen började bråka med och det hela slutar med att han säger åt mig "att mogna till lite".
1990: Jag och Yasmine gick på någon klubb på Daily´s i Kungsträdgården. Roger (nån kille som jag dejtade men inte riktigt kommer ihåg) kom hem till mig på natten och sov över.
1991: Kollade filmen "Det stora blå" på video med Anna och Celina. Ut efter det till någon klubb på Birger Jarlsgatan där jag träffde en amerikan som hette Hunter.
1992: Utgång med Celina, gick till Vickan, Monarc (nuvarande TGI i Kungsträdgården) och Sture Compagniet. Mötte upp Micke (ex-kexet som ni kunde se på bild i inlägget "After Work") som hade varit på Kellys. Sov över hos honom.
1993: Jonas Gardell på Intiman med Micke. Efter det middag på Italiano, sen till Vickan där vi mötte upp Peder.
1994: Var på bio och såg "Fyra bröllop och en begravning" med Celina. Sen hem och deppa för att det var slut med Micke.
1995: Utgång med Anna, Jimmie och Henke till klubben Mera på Norrlandsgatan. Träffade killen som spelade "Sudden" i filmen G så jag drog några repliker från filmen. Han uppskattade det inte.
1996: Jobbade natt i garderoben på Vickan. Mötte upp Anna efteråt och gick på rockklubben Trap Bar.
1997: Jobbade natt i garderoben på Grodan. John kom förbi och snacka, han var på väg ut. Jag åkte hem till honom efter jag slutat jobba (han hänger sina nycklar i ett snöre i brevinkastet så det är bara för mig att "hala in").
1998: Jobbade natt i Garderoben på Collage.
1999: Inflyttningsfest hos Johans kompisar Mattias och Andrea.

4 kommentarer:

m sa...

Pipe Line. Jag hade helt glömt vad stället hette.
Bodde i Hammarbyhöjden vid tillfället och fick en gång lift med en skoter över Hammarbybacken när jag skulle hem därifrån.
Det var roligt.

Sporty Spice sa...

Aha, en Pipe Line-buddy! Det var tider det! Vet du vilket det andra stället var, som hade öppet dygnet runt? Det var i samma område, låg en trappa upp, mycket röd sammet och längst in i lokalen hade de bås med en tv, en stol, en papperskorg och en toapappersrulle! Riktigt sleasy & creapy! =/

Skoter?! En annan fick nöja sig med suspekta svarttaxis.

malin sa...

Jag kom till Stockholm 1995. Och efter det känner jag igen mig.

Min kusin jobbade nog på Getingboet när du var där. Liten värld e de.

eva sa...

Kan du inte skriva ett inlägg om Tritnaha? Jag är så jävla fashinerad!!! Lovara tt aldrig slänga kortet! Mvh Eva