lördag, september 10, 2005

Jakten på Nikebrallorna

Idag ska jag bege mig ner på stan för att leta efter Nike´s nya träningsbrallor. De är ur deras kollektion Studio 72 och de är så coola ... svarta baggy med vit/orangea revärer upp till knät. Eftersom att det inte går att länka till bilder på Nike´s hemsida så får ni helt enkelt tro mig när jag säger: Me like! Supercoola instruktören Lina Andersson från Nike Elite hade dem på sig när vi plåtade henne för Shortcut i måndags. Snygg, snygg, snygg! Men att de är must haves verkar ingen inköpare ha fattat för jag kan inte hitta dem någonstans. Ringde huvudkontoret och de trodde eventuellt att Intersport kunde tänkas ha dem. Jag blir galen. Bara för att jag inte får tag i dem blir jag HELT fixerad ... Kan jag leva utan dem? Ja, det är fan tveksamt.

Ligger lågt på träningsfronten idag.
Var hemma hos födelsedagsbarnet Hannah igår kväll. Smörgåstårta (inte GI) och bubbel (definitivt inte GI).
Således lite seg idag. Har dessutom lyckats knixa till något i höger armbåge. Vet inte vad jag gjort men har känt av det sedan förra veckans BodyCombat. Slog väl med armen helt utsträckt. Inte bra. Får väl snacka med Omid om det inte ger med sig. Så idag får det bli en 60 minuters Power Walk. Hoppas att jag klarar av att gå på Pump imorgon, det är ju med Jimmie och det vill man inte missa.


Dagens Hurtiga Hälsotips:
Ät frukost! Havregrynsgröt med äppelmos och två teskedar linfrö.

4 kommentarer:

spanne sa...

gröt är klistrigt och omöjligt att svälja. äppelmos är däremot svingott och borde inte få vara i närheten av gröt överhuvud taget (ö ver hu vud ta get).
hur så?

Sporty Spice sa...

Hhhmmmpfff ... fråga Gunde om gröt är gott så fåru höra!

Andrea sa...

jag håller med dig Petra, gröt är bra!

Sporty Spice sa...

Å gott!