onsdag, september 14, 2005

Den ljusnade framtid är min

Har precis intervjuat en "tolkare" på Ljuskällan. För jobbets räkning. Ja, man kan ju ha roligare för 19.80 i minuten. Hon skulle spå min yrkesframtid men ramlade in på ämnet kärlek. Och nu ska nu få höra vad framtiden har i sitt sköte. Och vad jag kommer att ha i mitt. Hon såg kärlek i bägare två (?) och det var inte vilken kärlek som helst utan DEN STORA KÄRLEKEN. Hon såg en mörk man och han var inte långt borta. Korten var tydligen OVANLIGT starka för mig (joråsåatt). Det finns en man som jag redan nu är intresserad av (va, vaddå … Mads?) och det är han som ska komma till mig.
- Det är din tur nu, acceptera miraklet, sa spåtanten.
Hon såg bara lycka, framgång, sex (hurra, hurra!) och härlighet i evighet, amen.
Men å andra sidan trodde hon att jag skulle jobba inom IT eller försäljning. Blädder, blädder bland tarotkorten.
- Åååå, jag ser en ... attachéväska!
Pardong? Vetifan om man kan pynta granen med hennes profetior.

Å här är min mörke man som inte alls är långt borta. Hello Looover!

4 kommentarer:

Gonzalita sa...

Petra, jag knäcker maaaaiiii!!!
Keep on the good blogging, fabulous, fabulous, det roligaste jag läst sedan jag vet inte när.

Andrea sa...

Fan, nu är det ju ingen mening att jag stalkar tillsammans med dig. Nu när du och Mads är destined for love. Jag tänker inte vara nån jädrans sidekick i din egna lilla rom-com!

Sporty Spice sa...

Oh, yeah baby! We are destined for löööve! I kid you not!

m sa...

Jag vill också ringa till ljuskällan. Eller kanske inte. Misstänker att hon tar en titt i bägare ett och slänger på luren.