torsdag, oktober 05, 2006

Saker jag saknar

Jag har bara varit utlandssvensk i en vecka men det finns redan saker som jag saknar. Axas fiberberikade havregryn, Arlas keso och kesella, Polly (godiset, inte papegojan), senapssill, kaviar, mina Vänner och SATC-dvd:s (de kommer med Singelpinglan i slutet av månaden), min muskelavslappnande salva från Axelsons (nackspärren tar snart livet av mig), min PW-slinga från Ålsten till Alvik (har inte hittat en lika bra än), World Class (tror att nack- och ryggvärk hänger ihop med avsaknaden av styrketräning), min mamma, min pappa, min lillebror, min mormor och alla vänner.

Det enda jag inte saknar är kärlek för det får jag i överflöd.

5 kommentarer:

Puma sa...

När svenskabstinensen blir för stor - ta en tripp till Ikea! Ok, de har varken Keso eller AXA-produkter, men svenskliknande köttbullar, Ahlgrens bilar och hederliga skorpor hjälper faktiskt!

När jag bodde i Kanada kändes det tryggt och skönt att ta en tur till Ikea för att kika lite på Billy och de andra svenskheterna. Inte för att jag behövde en ny bokhylla eller för att jag glömt hur det såg ut... nä, det kändes helt enkelt som hemma.

:-)

eastcoastmom sa...

IKEA i New Haven! för sill och kaviar.
Salva tror jag säkert finns här, nån liknande, kolla innehållet på den salva du är van vid.
Havregryn, troligen bör du kolla nån Whole Foods, Trader Joe´s eller Wild Oats.
Keso, se ovan!
Kesella vet jag faktiskt inte, har aldrig använt det inte ens i Sverige, men det var ju ett tag sen jag flyttade...

Lägger in dig på listan nu!

Anonym sa...

Gillar verkligen dina texter! Allt detta med att så många tjejer inte ser snälla killar, inte märker och kan attraheras av romantik... herregud, om det fanns fler tjejer med lika öppna ögon som du. Tyvärr är ni en klar bristvara!!

De flesta tjejer verkar leva ensamma med sina konstiga idéer och blir bara olyckliga varje gång de träffat fel killar... möjligen har de till råga på allt en kille av mitt snitt som världens goaste killkompis som de kan gråta ut hos mellan varven. Som förmodligen är kär i tjejen eller skulle kunna bli det om hon visade den typen av intresse, men aldrig kommer att bli sedd som något annat än "nej, men du är ju en KOMPIS!!?!" av henne...

Apropå krönikan "Kärleken lider av dyskalkyli" en liten betraktelse från lilla mig. Livet har sprungit förbi/ifrån mig en smula, jag fyller inom kort 38 år, och jag vill börja med familj och på sikt bli pappa till några små barn. Dessutom vill jag gärna hinna få *några* stycken...

Jag skulle med andra ord inte ha något alls emot någon lite yngre, säg åtminstone att hon är klart närmare 30- än 40-strecket. Men redan neråt den åldern är folk i allmänhet så åldersnojiga så det är helt sjukt. "GUBBAR över 35/över 30.... (you name it) ...kan dra!!"

En man på 38 som inte börjat med barn än är väl helt körd, han ska väl vara glad om 45- och 50-åriga kvinnor som varken vill eller kan få /fler/ barn vill ha honom... för DE vill ju det, den gruppen kvinnor kan verkligen utan skygglappar se romantiska mäns mjuka sidor och attraheras rejält... men de mer jämnåriga???

Helsoppigt. Vore inte barnbiten ett dugg viktig för mig kunde jag ha låtit mig falla för någon av ett stort antal "för gamla" kvinnor som hade velat ha mig vid sin sida. Men jag VILL bli pappa och tänker inte ge upp den biten på länge, länge. Alltså gäller tjejer som också vill ha barn för min del.

Så man får väl se när någon kan se en snäll, romantisk ledig och tillgänglig singelkille... jag är ju bara 38 snart, så jag har ju inte väntat, hoppats och längtat särskilt länge.... tydligen....

Hannah sa...

Polly is on the way darling!

Sporty Spice sa...

Rocky Girl och AM - IKEA-besök är inbokat! Har redan surfar runt på sajten och prickat av allt jag vill ha. Sill, kaviar och bilar! Vilken bonus!!!

Anders - Tack för att du gilar mina texter. Har märkt att det här med att uppskatta snälla killar kommer med åren. När jag var 20 ville jag bara ha en cool kille. Vilket inte alltid visade sig vara så cool. Och åldern har ingen betydelse, jag håller tummarna för dig!

Kesu - Självklart saknar jag Kesu. Och Keso. Och en PW-slinga kommer jag nog att hitta. Inte helt fel att ha utsikt över 10-miljonerdollarsvillor och Atlanten antar jag. =)