tisdag, oktober 03, 2006

Lådor på vift

Det blev ingen husesyn igår. Först var Knickedicken sen hem från jobbet eftersom att han fått rycka ut på ett akutlarm när de hittat en bomb i ett hus här i stan. Vet ännu inte om det var en nytillverkad eller en gammal bomb. Oavsett så gick allt bra och bomben kunde forslas bort av the bomb squad. Sen skulle vi svänga förbi aunt Debbi för att hämta de två FedEx-lådorna som inte levererades i fredags. Men inga lådor. Så det blev till att åka hem och ringa dem för att reda ut vad som hänt. Tydligen saknade lådorna adresslapp (snillet på FedEx i Sverige hade satt fast alla kopior på en låda så när de kom ifrån varandra visste ingen var de skulle levereras … vilket jag iofs tror är BS eftersom att alla lådorna har ett nummer och en kod så det är ju bara för dem att knappa in på datorn för att få upp adressen). Nåja. Det är ingen brådska och nu lär vi väl få ännu mer rabatt eftersom att de strulat så. FedEx – The World On Time. My ass!

Själv har jag lyckats få nackspärr och är helt tokstel i hela ryggen. Madrassen vi sover på är en aning för mjuk så vi rullar båda in mot mitten. Det försökte Knickedicken fixa i förrgår men det resulterade bara i att vi rullade ut mot sidorna istället. Och min rygg och nacke tyckte inte att det var så bra och låste sig helt. Knickedicken var helt förstörd. ”Jag försökte laga sängen men hade sönder min flickvän”. Så han fick springa och värma vetekuddar, ge mig massage, laga mat, zappa fram Vänner på tv:n och sköta markservicen helt kvällen. Ont ska med kärlek och massage fördrivas.

Nu när jag tänker efter är jag lite sur att lådorna inte kommit. Jag tänkte sticka ut i skogen och springa men det lär vara blött i marken. Och jag har bara mina snyggsneakers här som jag inte vill skita ner. Dagens I-landsproblem.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Det galna ex:et verkar ha gillat läget. Har inte sett röken av henne sedan incidenten på Stop n´Shop. Men visst kan jag tänka mig att fejka lite nackspärr. Trevligt med en lover och butler i ett. He, he.

Å, ä och ö funkar nog mest för att jag har mitt utomordentliga svenska tagnentbord med mig.