tisdag, oktober 17, 2006

OCD

Härom dagen tittade Knickedicken in i en av våra walk in closets och fick en smärre chock. Trots att jag talat om för honom att jag ÄR Monica Geller och att Singelpinglan vid ett flertal tillfällen varnat honom för min städgen. Jag tycker om att ha ordning och reda. Eller ska jag säga att jag tycker om att ha extremt mycket ordning och reda? Jag hänger inte bara kläder i färgskala, jag vill helst att alla galgar ska hänga med samma avstånd ifrån varandra. Och i skafferiet gillar jag att alla konservburkar står uppradare snyggt och prydligt med etiketten utåt.

Knickedicken sa lite skämtsamt (fast jag tror att det säkert låg en hel del allvar bakom) att jag led av obsessive-compulsive disorder. Men han försäkrade att han fortfarande älskade mig.

Själv tycker jag inte att det är en sjukdom. Det är en talang.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få komma hit och smitta mig med din "sjukdom".. SKulle behöva lite av den där ordningssamma bakterien i mig.. är sååå slarvig!

Hoppas att du trivs bra där i stora landet, USA!

Sporty Spice sa...

Jag kan bli din städläromästare! May the force be with you. =)

Tris hur bra som helst här i USA. Fast jag har nog inte fattat riktigt att jag bor här utan tror nog att jag är på långsemester och ska åka "hem" snart.

//Sporty

Anonym sa...

yes! helt rätt! det ska jag börja säga när folk klagar på mig för att allt ska stå i prydliga rader i grupper om 3. idioter! det är en talang!