onsdag, oktober 04, 2006

Nackspärr del 2

Min nacke gjorde en helomvändning natt. Det kändes mycket bättre när jag vaknade igår och under dagen var allt helt ok. Men så vaknade inatt av att det gjorde så in i bängen ont på vänster sida av nacken och en molande värk strålar ut mot skulderbladen. Vad fan! Tror att jag måste investera i en Tempurkudde.

Idag har jag, förutom att jobba, suttit och surfat runt på IKEAs sajt. Listan med saker som jag (vi) behöver (vill ha) är jättelång. Känns lite konstigt dock att behöva köpa allt från scratch igen. Porslin, bestick, kastruller, blomkrukor, soffa, handdukar, lampor. Knickedicken har visserligen en hel del möbler men inte för att vara elak (eller varför inte egentligen) så är allt skitfult. Lackat mahognyfärgat trä är tydligen the shit over here. Det enda som föll mig i smaken var ett gammalt sideboard och får jag bara lite sandpapper och vit Timberex-olja kommer det att bli asbra.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Tackar för Tempurinformationen. Det där med NASA visste jag men alt annat var nyheter rakt igenom. Här är faktiskt Tempur välkänt och kallas för "The Swedish Mattress". Aunt Debbi har såklart en.

Högglansigt mahognyträ får en må fysiskt illa. Mycket märkligt, mycket fult.