tisdag, oktober 17, 2006

I´m back

Ledsen att jag har varit en sån dålig bloggare på sista tiden men jag har haft fullt upp med flytt. Nu har jag och Knickedicken i alla fall en lägenhet i down town Madison. Än så länge är den ganska luftig eftersom att vi inte hunnit köpa så mycket möbler än. Men jag har mitt skrivbord, min stol och vad mer kan man begära? Allt från IKEA i New Haven såklart. Dessutom har vi både disk- och tvättmaskin så det känns otroligt lyxigt. Jag lovar och svär att ta lite bilder och visa hur allt ser ut men just nu regnar det så det får bli en annan dag.

Jag har förövrigt hittat en helt oslagbar PW-runda längs Seaview Avenue. Och, ja det är lika mysigt som det låter. På vägen möter jag massa rika hemmafruar som är ute och joggar och eftersom att även jag är ute mitt på dagen och mitt i veckan tror de att även jag är en rik hemmafru som inte behöver arbeta. Det är mycket underhållande! Knickedicken säger att det förmodligen bara är en tidsfråga tills vi springer på fancy cocktailpartys i tiomiljonerdollarsvillor. Och nu i veckan ska jag undersöka Pilates Garage som ligger typ två minuter från vår dörr. Där har de, förutom pilatesklasser för uttråkade hemmafruar, cardiomaskiner och ett litet styrketräningsrum. Me like!

Igår höll jag förövrigt på att skära av mig tummen när jag med en supervass kniv skulle öppna ett paket med kalkonpålägg. Tyckte ganska synd om mig själv eftersom att såret blev ganska djupt och blodet sprutade. Men senare på kvällen åkte Knickedicken iväg på en uttryckning där en tvåårig kille stoppat in hela handen i en sågmaskin och skurit av sig ena handens alla fingrar. Då tyckte jag inte lika synd om mig själv längre.

Inga kommentarer: