lördag, oktober 28, 2006

Knäkatastrof

I natt hade jag en märklig upplevelse. Vaknade strax efter ett med en obeskrivlig smärta i höger knä. Det kändes som om jag hade en stor kniv rakt in under knäskålen och jag kunde inte röra det utan att det gjorde extremt ont. Jag försökte sätta mig upp i sängen för att sträcka ut benet men då blev det ännu värre. Det gjorde så in i h-vete ont att jag blev akut spyfärdig och jag stapplade ut i badrummet. Knickedicken vaknade såklart av all uppståndelse. Han hörde hur jag gick in i badrummet och plötsligt ett brak, krasch, bom. Jag hade svimmat och rasat ihop i en liten hög på badrumsgolvet. Som tur var slog jag ”bara” i ryggslutet i toalettstolen, jag hade ju kunnat ramla med huvudet först. Smärtan i knäet gav med sig ganska snabbt men det var verkligen läskigt. Knickedicken tror att jag fått någon slags kramp i knäet, i en muskel som sitter under knäskålen. Och så blev jag rädd, fick panik och tuppade av. Idag är jag öm i svanken efter fallet och det känns som jag har gjort 3 000 utfallsövningar med höger ben. Man reagerar mysko när man få panik eller hamnar i ett chocktillstånd. Min första tanke var ”nej, om jag sabbat knäet kommer jag inte att kunna träna”. Knickedickens reaktion var mer nykter eftersom att han är van att hantera ”krissituationer” och folk som får panik. Nåja, slutet gott allting gott. Jag är nog fortfarande lite skärrad men mår bra. Fast jag ligger nog lågt med benövningar på gymmet i ett par dagar …

Idag har vi rotat runt på Knickedickens föräldrars vind och letat kläder till kvällens Halloweenparty. Jag hittade en fotsid svart klänning och en lång svart peruk så jag vara en häxa. Sitter just nu och målar mina naglar mörkgröna. Snyggt! Knickedicken ville inte spöka ut sig för mycket eftersom att brandmännen har stand by ikväll på grund av kvällens thunder storm och det är kanske inte så förtroendeingivande om djävulen eller en clown kommer till en husbrand eller bilolycka. Så han ska vara en cowboy. Han får väl lämna hatten och pickadollen i bilen. Jag lovar att packa ner kameran och återkommer med bildbevis.

Inga kommentarer: