fredag, oktober 06, 2006

Leta hus del 2

Igår var jag och Knickedicken och kollade på två lägenheter. Eller jag ska kanske säga en knarkarkvart och en lägenhet. Den första var det värsta jag sett i hela mitt liv. Man kom in i en trång liten hall och rakt in ett avlångt och smalt vardagsrum som var helt omöjligt att möblera. Köket var öppet och låg liksom mitt i rummet. Utsikten från fönstret var över en barack och en soppstation. En trappa upp låg ett sovrum som iofs var helt ok. Men allt var inbakat i en bajsbrun heltäckningsmatta (vad är grejen med alla dessa heltäckningsmattor?). Lister, dörrar, skåp och garderober hade en mer spybrun ton.

Den andra lägenheten var helt ok. Ljus och fräsch, två walk in closets och en liten veranda med utsikt över en skogsdunge. Synd bara att det var en one bedroom apartment. Jag skulle ju helst vilja ha två sovrum så att ett kan fungera som arbetsrum och gästrum. Men annars var den helt ok (bortsett från att kyl, frys och tvättmaskin redan på 70-talet sett bättre dagar). Får vi inte tag i något annat tackar vi nog ja till den. Läget är helt perfekt, den ligger down town och med krypavstånd till allt (vilket i Madisons fall är ett bibliotek, en presentshop, en bokhandel, ett par caféer, en vinbutik, en biograf, en pilatesstudio, några klädaffärer och så klart brandstationen).

Imorgon ska vi åka till New York och träffa Hannah och Måns som är där på semester. Det ska bli så kul, skumt att man redan efter en vecka kan bli så till sig i trasorna av att få träffa svenska kompisar.

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Jag kan säga så när jag vill. Imorgon ska jag till New York. Hm, undrar om jag ska ta en sväng till New York imorgon? Eller ska jag vänta tills i övermorgon med att åka till New York? =)

Sporty Spice sa...

Ha det så jätebra i Costa Rica. Börjar så smått ångra att jag tackade nej till den resan ... =/