måndag, oktober 09, 2006

Jag älskar Kalle

Imorse var jag i himmelriket. Vi åkte nämligen till Mystic igår och shoppade loss på The Swedish Shop så jag fick Gevalia-kaffe och två Wasa-knäckemackor med Kalles kaviar till frukost. Lovely, lovely. Knickedicken smakade en yttepytteklick kaviar och var nära att spy. Jag säger då det, de är amerikanerna är ena riktigt wimps.

Hela helgen har varit fantastisk. Var ute i fredags och käkade på Killingworth Café vilket nog är en av de bästa restaurangerna jag varit på. Hemtrevlig atmosfär, fantastisk mat, coola snubbar med cowbojsarhattar hängandes i baren. Vi har ett nytt hang out helt enkelt. Sen åkte jag och Knickedicken till New York på lördagen och träffade Hannah och Måns. Hur trevligt som helst. Besök i FN-skrapan, båt till Staten Island, strosa i China Town, fantastisklunch i Little Italy och drinks på The Oyster Bar. Söndagen var också en hit fram tills klockan åtta på kvällen då Knickedicken blev magsjuk och spydde som en liten hund. Men när han låg och sov fick jag titta på Desperate Housewifes och Brothers & Sisters på tv så ur min synvinkel var även söndagskvällen en succé.

Idag ska vi svänga förbi vår mäklare och skriva på en massa papper. Det ska kollas krediter och så, tydligen en big deal här i USA. Men om allt går som det ska flyttar vi in i slutet av veckan. Happy, happy!

Inga kommentarer: