onsdag, oktober 11, 2006

Läsarbrev från hispan

Igår var det julafton här i Madison. Det är det varje tisdag när min eftersända post kommer i ett stort kuvert. Aldrig har väl direktreklam och räkningar varit så kul. Fick ett brev som jag inte fattade någonting av. En förvirrad man från Vällingby hade skrivit ett brev och han hade skickat med utskrifter från någon statistsajt samt en ansökningsblankett från Länsstyrelsen gällande kameraövervakning. Så här skriver han:

Det finns så många som inte kommer att göra något för mig. Så det är ganska meningslöst att försöka ta kontakt. Det kommer nog inte att bli något. Jag förstår inte vad man vinner på att blockera Internet. Jag kunde inte anmäla mig som statist, vet inte om det är några som pratat med företaget för jag hamnade inte i någon statistkatalog. Vet inte varför de inte vill tjäna pengar på mig. Jag vet inte om man kan förstå kameraövervakning? Trodde att Folkpartiet skulle hjälpa mig med det men det är alltid folk som vill stoppa andra. Jag hade nog blivit dålig om jag stannade mer på inspelningen av Jeopardy. Jag tycker om när de gör avlyssningstecknet och blir arg av det och det är kanske därför de inte gör det. Jag tycker inte det är någon idé att sända blommor till någon om man inte ens vet om de uppskattar det. Den personen har jag sett. Jag undrar varför DN inte vill veta något och varför jag inte får någon hjälp av dem. Idag var det inget att anmäla men det kan det kanske vara någon annan dag. Metro vill inte ta in någon insändare om det. Jag undrar om det är någon som talat med Metro också och vill stoppa allt av mig, så inget ska folk få läsa. Det är nog lite sjukt. Men ibland skulle det vara bra att få hjälp med sånt här, annars måste jag göra det mesta själv. Vet inte om några kommer att ta kontakt om jag bråkar. Du kan tala om du varit där jag bor, inte alltid lätt att veta vilka de är. Men allt sånt kan man ta reda på. Hittills har jag fått göra allt själv. Jag blir påverkad av en telefon som inte fungerar så det jag skriver kan nog verka vara lite tokigt. Men allt kan skrivas om. Det går inte att gå hem till folk. Varför skulle de vilja utpeka mig på något sätt. Jag förstår inte, vad har jag gjort. Varför vill några stoppa mig????

Jag har ingen aning vad han vill, har läst brevet flera gånger men får inte ihop det. Vill han få jobb som statist, vill han installera en övervakningskamera? Och var kommer jag in i bilden?

3 kommentarer:

Sofia sa...

Oj, vad du än gör, svara inte! Vi hade en hispig kvinna som skickade väldigt privata mejl till Puls en gång i tiden och hon ville aldrig ge sig. Det hela tog slut först när Puls blev Klick! och då hade hon eskalerat till att skicka brev med kort på sig och sina barn till Karro Fjällborg...

Anonym sa...

Oj, oj.. han låter rätt förvirrad.. Håller med om att du inte ska svara på hans brev.

Sporty Spice sa...

Nej, jag ska nog inte svara. Killen verkar helsnurrig. =)