fredag, mars 10, 2006

Snygg och smart?

Satan i gatan säger jag bara. Jag har jobbat, tränat och vägt mat hela veckan. Så mycket att jag inte ens orkat blogga på ett par dagar. Men jag kan meddela att jag numera går på en något mer human diet, hjärnan lägger faktiskt av när man inte äter kolhydrater. Jag har varit helt koko, inte kunnat tänka, haft problem att slutföra meningar och varit allmänt pantad. Tydligt att man inte kan vara både smart och snygg. Fast dieten fortgår. Här äts det var tredje timme, benhård koll på energiprocent av protein, kolhydrater och fett. Och träningen är – om möjligt – ännu hårdare. Fast det är lite kul att se hur fort kroppen vänjer sig, nu är 90 minuters konditionsträning easy peasy.

Okej, nog om mat och träning. För idag. Jag kan meddela att jag fortfarande vaknar varje morgon och läser ett love letter från Casey. Jag och Singelpinglan åker dit i slutet av april. Fick höra igår att husen i Connecticut är typ New England style, lite Lexington. Min kopp te. Tänk om man aldrig kommer hem igen … Kan se det framför mig, hur jag sitter på en veranda med utsikt över havet med laptopen i knät och skriver krönikor. Inte helt fel. Undrar vad/vem jag kommer gilla mest. Knickedicken eller hans hus by the sea? Knivigt!

Fick en skön insändare i dagens Metro efter krönikan om babyhysterin:

Tack för din kolumn. Tack för at du gör din stämma hörd för oss frivilligt barnlösa som terroriseras av dessa skaffa-barn-ivrare. Denna kolumn hamnar på mitt kylskåp. Har jag tur kan den provocera mina baby-frälsta vänner än mer.
Gunilla A


Nu ropar soffan på mig. Och eftersom att det är fredag ska jag festa till det med lite Kesella Lätt och funlight. Alternativt lite torkad frukt. Ja, man får ju inte bli för strikt och fixerad?!

3 kommentarer:

spanne sa...

Bra sagt, Gunilla A! Jag ska följa hennes exempel och klistra upp samma kolumn på mitt kylskåp.

Undrar vad jag ska klistra upp på C:s kylskåp? Har i alla fall flott erbjudit mig att peka med hela handen om inte delar av renoveringen är klar när jag kommer. Fint va?

Sporty Spice sa...

Tror du något fäster på C:s flottiga kylskåp? Tror du att han har ett? Då får nog peka med två hela händer. Moohaahaa =)

spanne sa...

Superlim? :))