söndag, mars 19, 2006

Snedseglare

Jaha, så har man avklarat en singelkryssning till Åland. Vad ska man säga? Jag fick alla mina fördomar besannande och mer där till. Fast det var ändå intressant på något sätt. Nästan 800 förväntansfulla (med betoningen på fulla) singlar klev ombord, det stylades och togs bilder till presentationssidan på internet, det speeddejtades och det raggades. Viking Lines eget lilla schlagerband och Barbados stod för underhållningen. Men eftersom att det var snålt med sprit i drinkarna tappade jag snabbt styrfart och blev en partypooper. Att bli uppbjuden av packade, medelålders män från Knäckebrödhult iklädda skinnväst och jeans med hög midja och hårt åtdraget skärp doesn´t do it for me. Singelpinglan å andra sidan höll fanan högt och dansade inpå småtimmarna till såväl Främling som Dingalinga Lena. Således inget hångel för min del. Däremot fick jag köpa SJP´s parfym Lovely och en säck Dumlekola i taxfreeshoppen så lika glad var jag för det. Nu ska jag ta ett långt bubbelbad och tvätta av mig allt skeppsdam. Efter 23 ombord timmar luktar man inpyrd rök och heltäckningsmatta kan jag meddela.

1 kommentar:

Hannah sa...

Synd att du blev besviken. Men - vad är väl en kryssning på Ålands hav? Du ska jag snart flyga i väg och träffa en MYCKET lång brandman. (Åh!)