lördag, mars 25, 2006

Dumpad

Sitter just nu och bloggar ombord på tåget hem till Stockholm. Jag älskar 1:a klass på X2000.
Helgen i Göteborg var trevlig som fan. Fick mycket gjort på mässan och hann med både partaj, god middag på SoHo, schyssta drinks på Bliss och lite shopping. Hann även med att bli ”dumpad” av Mr M. Två gånger. Först skulle vi mötas upp på fredagskvällen på Bliss. Jag och Susanne drack väl en sisådär två drinkar var och satt där och spanade efter någon som såg ut som en spinningkille. Efter en timme tröttnade vi på att vänta så vi drog. Var så trött efter partyt natten innan och skulle upp tidigt och jobba dagen efter. Och såklart hade han dykt upp några minuter efter att vi gått. Sen skulle han komma förbi och ta en fika på Vallgatan idag. ”Jag kommer om tio minuter” hette det. Efter en halvtimme ringde han och bokade av, en jobbgrej hade tydligen dykt upp. Luktar det kalla fötter? Iaf en helt ny upplevelse för mig. Men eftersom att jag ständigt letar krönikeämnen blev jag nästan lite glad, nu kan jag äntligen skriva om hur det känns att gå på blinddejt och få en no-show. Och så fick jag något att blogga om. Vissa killar gör sig bäst i text, som Singelpinglan brukar säga. Men jag har iaf pratat med honom i telefon och kan meddela att han hade en perfekt skånsk dialekt.

Nu ska jag jobba. Tänkte vara å effektiv och skriva ut intervjun jag gjorde imorse. Snart, i en tidning nära dig, kommer ni kunna se bilder på mig i bh. Mitt första utvik. Känns stort.

Inga kommentarer: