torsdag, november 30, 2006

Lyckad IKEA-tripp

Har just kommit hem från IKEA. Denna gången hade de vår tv-bänk i lager. Och jag fick shoppa två tuber Kalles kaviar och en påse skorpor. Lycka.

En annan sak som får en att dra på munnen är Dunkin´Donuts nya tv-reklam. Massa folk står inne på ett café och läser namn som "cappuccini, mocca och au lait". De ser mycket bekymrade ut. Utanför går det förbi en kille som dricker en "latte" från ovan nämnda kedja. Och en speakerröst säger "hos oss kan du beställa kaffe på engelska". Sen när är "latte" ett engelskt ord? Sist jag kollade var det italienska. Ja, jag säger då det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

okej petra. nu har jag flyttat för den allra sista gången. flyttat tillbaka vill säga :)

//Galadriel(/Singoalla)

kramisar!

Anonym sa...

Nä, nä! Latte är inte italienska utan modern fikasvenska. Jag beställde en grande latte i Italien i våras - och fick ett stort glas varm mjölk. Hrmf! En barista som inte vet vad en riktig latte är, är ingen riktig barista.



I filmen The Departed säger en tjej till Matt Damon "Care for a french doughnut?" och håller fram en frasig croissant. :-)

Anonym sa...

Hej!
Såg att du gillade IKEA och choklad, då skulle du kolla in min syrras blogg, ni är likadana ;-)
www.missla.blogg.se ,det är choklad, inredning och barn. Hon har även en affär och webbshop (läste i metro att du gillade såna )med barngrejer, men som nu också ex motorcykel- och krokodilpepparkaksformar etc. affären är www.rumba.se
Hoppas det kan vara till nöje!
Hälsningar
Ulrica i Piteå i norra Sverige