torsdag, november 23, 2006

Proppmätt

Var så exalterad över Thanksgiving Dinner att jag glömde kameran hemma. Sorry! Men Knikedickens lillebror plåtade lite så det kommer eventuellt bilder framöver. Just nu är jag så mätt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Allt var väl ända fram till desserten. Chokladtårta från Take the Cake, pumkin pie, blåbärspaj och äppelpaj. Fick bara ner en liten bit chokladtårta. Knickedicken ligger och vilar just nu. Tror att han åt dubbelt så mycket som jag. Så jag tänkte slappa lite i soffan, slog på tv:n och till min glädje visade de Bridget Jones Dagbok. Perfekt när man är proppmätt och det ösregnar ute. Trodde jag. Det här är ju USA så alla svordomar var bortklippta. Och det går inte att titta på brittisk långfilm när de klippt bort alla ”fuuuuuck”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ere sant? Vuxencensur? Intressant! Jag har för mig att jag läste nånstans att man var förvånad att Fyra bröllop och en begravning slog i USA just med tanke på att filmens första 18 ord är "fuck!". Fast det var på bio förstår.

Vet du om det är nån skillnad på filmer som visaas på bio och på tv? Är film bäst på bio, typ???

Sporty Spice sa...

Ja, så gör de på vissa public service-liknande kanaler. Tror (hoppas) att sån cencur inte förekommer på bio. För man vill ju höra sina "fuck" i lugn och ro.