torsdag, november 30, 2006

Julstämning

Idag är det jämngrått här i Madison. Visserligen ganska varmt, 14,3 grader närmare bestämt, men hellre kallt och sol säger jag. Det ska bli kyligare till helgen och de pratar om snöblandat regn på måndag. Det är så mycket juldekorationer här i stan nu att man mest längtar efter snö. Igår åkte vi ner på stan (Knickedicken frågade om jag ville gå ner en sväng på stan och det ville jag såklart fast här i USA betyder det inte att man verkligen ska GÅ utan att man tar bilen och promenerar omkring lite runt den) och vi såg ett hus som hade en 30 meter (!) hög julgran på tomten med ljusslingor och allt. Här tar man juldekorationer på blodigt allvar. Vi planerar att åka över till Bobby i helgen och jul-pimpa hans hus. Ljusslingor ska täcka väggar och tak. Målet är att hamna i lokaltidningen. I en småstad får man roa sig så gott det går.

3 kommentarer:

spanne sa...

så du menar att ni tog bilen ett kvarter och gick mellan willoughby´s och julie's? =) (sorry for any bad spelling)

Sporty Spice sa...

Just precis. Parkerade bakom brandstationen, gick till Starbuck´s, sen strosa ner förbi biografen, över gatan, kollade in på R J Julia och sen tillbaka. Det roligaste var att K sa att det var skönt att "komma ut och röra på sig". Pfff ...

spanne sa...

Oaaaaahahaaaa. Jag kissar på mig.