tisdag, november 21, 2006

Skatter och choklad

Igår fick jag ett brev från Skattemyndigheten. Självklart saknades det två blanketter i min deklaration (näringsbilaga N2 och N6) och ord som ”förfrågan” och ”ny utredning” gör en allt annat än glad. Inte nog med det, brevet kom till mig en månad för sent. Det beror på att brevbäraren slarvat med min eftersändning (som jag betalar dyyra pengar för). Undrar om det ligger mer obehagliga brev till mig i en skokartong någonstans på Brommaplans postkontor? Så dagen började med ont i magen och tre obehagliga telefonsamtal. Ett till Skatteverket, ett till revisorn och ett till Posten. Men som genom ett mirakel löste sig allt. Revisorn hade redan skickat in blanketterna och hon skulle fixa allt med Skattekontoret och tanten på Posten ska skälla ut brevbäraren efter noter.

Nu sitter jag och skriver en artikel om mörk choklad och alla dess hälsosamma effekter. Och om chokladmassage. Jag som hade tänkt gå till gymmet en sväng när jag blev klar. Men nu vill jag bara susa ner på stan och köpa hemmagjord choklad och frossa loss. Hmmm. Om jag gör det innan jag skrivit klart kan jag då kalla det för research?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är research! Och varför inte förena nytta med nöje och introducera chokladmassage på gymet? You can't go wrong there. Plötsligt blir det rusning till gymet i Madison. Kom bara ihåg att du ska ha (minst) 10% i nykundsbearbetning. I am your PA (Personal Agent) after all.

Själv provade jag nyligen, håll i dig nu, chocolatescrub och coffeewrapping toppat med mjölkbad. Det sistnämnda bestod av mjölkpulver i en jaccuzzi. Rena rama milkshaken - fast varm. Smakade dock urk.

Sporty Spice sa...

Jag har fått chokladinpackning. Fast jag tyckte inte att det luktade särskilt mycket choklad. Och smakade på den gjorde jag inte.

eastcoastmom sa...

Absolut, hur kan du skriva om choklad utan att äta lite cholad samtidigt?