tisdag, november 28, 2006

Hål i huvudet

Många saker är konstiga här i Amerikat. Bara en sån sak att deras pärmar och hålslag bara har tre hål. Har letat som en galning efter ett vanligt 4-håls hålslag, eftersom att jag har alla mina papper i normala svenska pärmar, men icke. Finns inte ens att beställa på kontorssajter. Inga för vanligt folk iaf. Hittade ett igår men det var mer för storföretag och gick loss på $70. Så nu har jag bett päronen att ge sig ut på lättviktshålslag att skicka till mig.

Fast kanske är det vi som är konstiga. Här i staterna kallar de våra, vad vi tycker helt normala, hålslag för ”Swedish Hole Puncher”. Kanske är vi de enda i hela universum som gör fyra hål.
Men jag tänker låta 4-håls hålslaget bli min motsvarighet till Kristinas astrakanäpple. Kanske kan Björn och Benny skriva en liten truddelutt om det på lediga stunder.

Inga kommentarer: