fredag, november 10, 2006

Smutsdjävulen

Här är min nya kompis. En skinande svart dammsugare som lystrar till det übercoola namnet ”Dirt Devil”. Man är ju lite ovan vid en upright-modell men det funkar bra (förutom att det inte går att komma under soffbordet utan att koppla på sidoslangen och att man lätt trasslar in sig i sladden). Men vem av er där hemma kan stoltsera med en dammsugare med söklampa?! Man behöver inga dammsugarpåsar men däremot hörselskydd för Mr Devil är ganska högljudd av sig.

I think this is the beginning of a beautiful friendship.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dammsugare med söklampa! ´Som din PR-agent ser jag genast en artikel på, tja, 3500 tecken typ, med STARK (sladd)närvarokänsla. Vinkel: har det är att köra Kalle Anka-dammsugare 2006. JO, kom igen! Såna där dammsugare hade ju Kalle Anka, i alla fall när jag läste serietidningen.´Fast INTE med söklampa, det är jag bomben på. Alltså ska du fokusera på söklampan ...

Fast när jag först såg bilden kom jag att tänka på Magica Häx - mohahaha!

Underbart med bilder på bloggen. Mera!

Sporty Spice sa...

Är det jag eller Dirt (first name basis numera) som får dig att tänka på Magica de Hex? Jag var ju ganska lik henne på Halloweenpartyt ... =) Jag tycker att han påminner lite om R2D2 (minus plippandet och huvudsnurrandet).

Anonym sa...

Jag tycker att den där är ganska lik den svarta kobran på Lanta.

Hannah sa...

Åh vad fin! Jag har glömt bort vad roligt det är att köpa fina städgrejer till sig själv. Avis!

Annars händer det inte så mycket här. Det är kallt, jag jobbar mest och nu är det fredag och jag sitter hemma och kollar på "Idol". Vi bettar på jobbet om vilka som åker ut varje vecka och eftersom ingen vann förra veckan låg det 200 kr i potten. Zottis har typ vunnit 4 veckor på raken. Men i kväll står 600 spänn på spel. Zottis lär jju ta hem det igen...

KRAM!

Sporty Spice sa...

Tänk att Zottis är en sån Idol-bettare. Ser honom framför mig, framför tv:n och skrikandes "shit asså". =)

Anonym sa...

Det var Dirt som påminde om MdH. Med en svart hatt liksom. Du ser mer ut som Morticia i Familjen Adams (på bilden från Halloweenpartyt alltså). Betyder Dirt att du städer ÄNNU mer nu? Är det möjligt? Vad säger K-dicken?

Sporty Spice sa...

Jag ska kanske köpa en hatt till Dirt. =)

Anonym sa...

Men vem bettade DU på då, Hannah? :-)