tisdag, april 18, 2006

Träningstisdag

Dagen inleddes med träningspass med Omid. Ben, axlar och mage fick sig en ordentlig genomkörare. Att gå fram och tillbaka över golvet och göra utfall med 18 kilos vikt är jobbigare än man tror. På slutet känns det som om en gremling sitter och biter sig fast i röven. Efter det körde jag 45 minuters förbränningsträning på crosstrainer. Hann tyvärr inte mer eftersom jag var tvungen att åka hem och göra en intervju och fixa lite trista saker som att ansöka om uppskov med deklarationen. Mailade in ny Metrokolumn som ni kan njuta av nu på onsdag. Har ni föresten sett Metros nya hemsida? Tyvärr ligger inte alla mina samlade kolumner där än men det kommer väl. Håll ut! På eftermiddagen tog jag en timmes snabb power walk i vårsolen. Skönt som fan. Dopaminerna rusade runt i kroppen.

Nu ska jag skriva en packlista inför USA-resan. Måste alltid vara extremt strukturerad annars tar jag med mig all sköns bråte. Jag har faktiskt åkt till London en gång med 11 par skor. Och jag skulle bara vara borta i en vecka. Övning ger inte färdighet.

Knickedick Countdown: 3 days.

Inga kommentarer: