söndag, april 09, 2006

Sporty till salu

Läste just i senaste numret av Shortcut om amerikanska bloggare som tack vare annonsörer med feta plånböcker kan leva på sitt bloggande. Och här i Sverige har Eleonore Nygårds blogg Ytligheter blivit uppköpt av tidningen Finnveden.nu. Hon har titeln heltidsbloggare. Så jag vill bara meddela att jag är öppen för förslag. Jag är till salu! Det vore ju den ultimata lösningen för mitt "å så levde de lyckliga i alla sina dagar-liv". Då kunde jag sitta där på verandan i New England-stajl med min laptop i knät, skriva lite krönikor och blogga hela dagarna. Och på kvällen kom Knickedicken hem, iklädd full brandmansutstyrsel med hjälmen lite casual under armen, lite sotig i ansiktet efter att ha släckt en storbrand och kanske räddat livet på nått barn eller en äldre dam. Jag lägger datorn åt sidan, får fotmassage, komplimanger och en härlig middag.

Det är bara att hosta upp plånboken, jag säljer mig till högstbjudande. Show me the money!

Inga kommentarer: