fredag, april 21, 2006

Hello New York

Jaha då var det dags att åka då. Trots tuff gallring är packningen stor. Fem par skor blev det. Coola boots, sköna Adidas sneakers med gröna stripes, söta ballerina, skyhöga kilklacksskor och träningsskor. Mindre än så klarar jag mig faktiskt inte utan. Är dessutom mycket nöjd med mina presenter till Knickedicken. Har lyckats få tag på t-shirt, kepa och pins från Stockholms Brandförsvar. Och så boken "Things Swedish" där allt ifrån blåbär, nubbe, surströmming och osthyvlar avhandlas. Det lär han ju gå igång på, brandman och svenskättling som han är. Hans mamma samlar på dalahästar så till henne har jag köpt en asfrän ljusblå pålle från NK. Bra karma!

Nej hörni, nu måste jag zippa igen resväskan och ringa taxi. Godbajs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen vällkåmm to nevv jårrk dårå! (Hur ser å, ä och ö ut i det stora äpplet/applet????)

Things Swedish är askalasbra bok. Inte bara för att jag har den själv och har recenserat den. Utan för att, ja, hm, den tar upp det svenska på ett kul sätt liksom.

Kan faktiskt inte läsa om det står kil- eller killklackskor. Tycker att båda passar. Måste skaffa glasögon. Vem sa att det inte händer nåt i medelåldern?

Zippa upp resväskan nu och sippa en Manhattan. Sedan ...

Anonym sa...

Nu är det nästan två dygn sedan du zippetizappade över Atlanten. Å det är bara sex timmars tidsskillnad. So come on - we're dying to get some news now.