tisdag, december 27, 2005

Tv-frossa

Igår råkade jag fastna framför tv:n efter träningen. Zappade runt lite planlöst tills jag hittade ett totalt galet Paradis Hotel-mataron på Tv400. Den amerikanska versionen alltså, med bitchen Toni, pantade lantisarna Zack och Ami och totalt supertöntige David och ganska söta Alex. Ja, ni som såg serien när den gick vet vilka jag snackar om. De visade typ alla avsnitt på raken och jag satt som klistrad från klockan två till typ tio på kvällen. Vilken oproduktiv dag. Helt galet. Men jag blev dokusåpaförgiftad. Eller nått.

Och för att fortsätta prata om min vän Stevie the Tevie måste jag bara säga att jag är typ nykär i Madonna. Har just sett hennes film I´m gonna tell you a secret. Vilken kvinna. Vilken scennärvaro. Och framför allt vilka överarmar. Blev så inspirerad att jag tror att det blir ett par armhävningar innan sängdags.

Nu ska jag titta på Flash Dance. Sen ska jag ställa mig i duschen, bli dyngsur och dansa runt i lägenheten endast iklädd ett par hipsters och ett tight vitt linne. Det kommer att bli så snyggt!

9 kommentarer:

spanne sa...

Du glömde väl inte benvärmarna? :)) Om man skulle dansa runt i min lägenhet dyngsur, så skulle man få dansa så inihelvitte för att inte mycket snart vara täckt av rimfrost. Burr! När ska någon lång, snygg, gärna mörk och hårig, händig man i blåbrallor komma och täta mina fönster? Det är bra om mannen ifråga går igång på stora tröjor och raggsocker, ety det är vad man måste bära för att inte frysa ihjäl. Nu alltså. Innan han har tätat fönstren...

Sporty Spice sa...

Flashdance med istappar i hårt? Njae, kanske inte. Kunde för övrigt inte kolla klart på filmen. Så ruttet manus att man vill hålla andan och på så sätt ta livet av sig.

spanne sa...

Javeeeeet! Tror till och med att man tyckte det redan då. När filmen var ny... Ha ha ha!

Sofia sa...

Grrrrr! Var Madonna igår! Jag måste ha läst en gammal tidning… trodde ju att det var ikväll. Perkele!
Det var möjligtvis ingen som bandade det hela?

Sporty Spice sa...

Jag har inte bandat eftersom ingen gett mig en inspelningsbar DVD än. Hmpf!

Hannah sa...

Jag har den på dvd Sofia - du får låna av mig.

Och sen har jag en idé. Kan du inte spela in din flashdancedans så att man får se, sporty?

Sporty Spice sa...

Jag kan flashdance-dansa för dig när du vill! Men jag måste varna dig. Det blir mer flash än dance.

Sporty Spice sa...

Hey Glenny, dig har jag saknat! Och ja, mycket mer Elaine än Paula. Mycket benspark i kombination med tummenupp-rörelser. Fast iklädd blött, tight vitt linne. Ser du det framför dig?

Sporty Spice sa...

Snyggt va?