söndag, december 11, 2005

Monica Geller ligger i lä

Jag vet jag har en förmåga att bli lite lätt manisk. Grejen är att efter jul så sätter min hyresvärd ut den årliga containern och då vill man ju passa på att bli av med massa bråte. Så idag började jag rensa lite. Eller närmare bestämt mycket. Jag har röjt ut varenda skåp, låda, garderob. Jag har städat högt upp, längst in. Allt onödigt har gått i skräpsäcken. Har till och med städat inne i verktygslådan så nu ligger skruvar och spikar för sig, alla verktyg i ordning och förlängningssladdar snyggt ihoptvinnde. Jag gick igenom syskrinet när jag ändå var i farten. När det inte fanns mer skåp att gå igenom började jag rensa på datorn. Gick igenom hundratals mail och skapade massa smarta mappar. Brände ner bilder och gjorde säkerhetskopior på texter. Skapade en mapp för varje tidning så nu hittar jag jättelätt bland mina publicerade texter.

Puh. Så pedant att till och med jag blir lite trött. För att kompensera ska jag slöa framför tv:n resten av kvällen.

Inga kommentarer: