lördag, december 31, 2005

The Final Countdown

Årets sista dag. Blev det som jag hade tänkt mig? Knappast. Idag för ett år sedan hade jag ett tryggt kontrakt på Shortcut och var relativt nyförlovad med vad jag för åtta år sedan bestämde mig för var Mannen i mitt liv. Idag kör jag på som frilans både yrkesmässigt och privat. Så kan det gå.
Fast lite roliga grejer hann jag med under året. Jag fick åka till Namibia och Thailand, jag började träna med min PT Omid i mars och har kört på med honom sedan dess, jag åkte till London med Singelpinglan och fick krama på min älsklings-webmaster Simon, jag var i Budapest och badade och frossade i bakelser med Hannah, jag och Mr Big började umgås igen efter flera års tystnad, jag drog på jobb till Mallis och blev handlöst förälskad i Palma, jag fick åka ut och segla med Singelpinglan och Birgitta och upplevde nog Den Ultimata Helgen i Sandhamn, jag fick ha semestersex med Hantverkaren och en snygg-så-det-slog-lock-för-öronen-man (inte samtidigt märk väl), jag åkte en vecka till Marocko och blev återigen störtkär, denna gång i den sagolika staden Marrakech. Och sist med inte minst dök The Lovely Mr V upp.
Så på det hela stora taget är jag nöjd. Jag ångrar faktiskt ingenting. Ganska skönt att kunna känna så. Men 2006 ska bli bättre. Eftersom att jag redan äter relativt nyttigt, tränar regelbundet och hårt och inte röker är det svårt att avlägga nyårslöften (här försöker jag alltså tala om att jag i grund och botten är ganska perfekt så det är helt okej om ni känner att ni måste hålla med). Mina löften är att jag under 2006 ska …

1. Bli en bättre och mer disciplinerad frilans.
2. Kanske hitta en lokal och verkligen bestämma mig för att vara min egen fullt ut och sluta fega.
3. Bli bättre på att bokföra och fakturera mer regelbundet.
4. Resa mycket mer.
5. Dyka mycket mer.
6. Våga mycket mer.
7. Fortsätta träna men ta det till nästa nivå och bli ännu mer fokuserad.
8. Hitta en supersnygg och smart kille.
9. Börja träna boxning.
10. Anmäla mig till klätterkursen jag pratat om i snart ett år.
11. Ta mig mer tid att träffa mina underbara vänner.
12. Dricka mer champagne.
13. Köpa fler skor.
14. Skriva en bok.
15. Sluta skriva listor på saker jag ska göra och se till att göra dem istället.

Caribbean Countdown: 39 days

4 kommentarer:

Gonzalita sa...

Yeeey! Skön lista!
You the inspiration Sporty!

Gott Nytt - och SNYGGT - År tjejen, hoppas vi får massa tillfällen att drinka glittriga drinkar och bara vara fab.

Abrazos!
// Gonzalita

Sporty Spice sa...

Självklart kommer 2006 vara fyllt med glitter, champagne, drinkar och makalösa män. Ser fram emot att se dig i ditt nya, snygga hår!

KRAM!

m sa...

jag ser fram emot boken. bara den inte handlar om två bögar som spelar flöjt.
i övrigt skulle jag också vilja lova nr 1 (fast snarare att öht BLI en till att börja med), nr 4, 6 och nr 8. men det är mer modell "förhoppning" än löfte.

gott nytt år!

Hannah sa...

Nummer 1 är du redan. :)