måndag, december 05, 2005

Tillbaka i stan

Spahelgen var asbra. Tränade Boot Camp (fick med Singelpinglan på ett pass). Blev lite spyfärdig, fick blodsmak i munnen och mjölksyran sprutade ut genom öronen. Slog dessutom sönder knogarna på boxningssäcken så att blodet rann längs med fingrarna. Me like! Sen fick vi såklart sköna behandlingar och bada bubbel och så. Första kvällen trodde vi att vår lycka var gjord. Vi fick nämligen reda på att Räddningstjänsten hade konferens på spa:t. Nära 100 brandmän. Och så vi. A match made in heaven. Men det visade sig att brandmännen inte alls var som vi väntat oss. Många var seniorer. Många bar på lite övervikt. De hade fula badbyxor och var inte alls så där fysiska som vi hade hoppats. De satt i bubbelpoolen och drack öl klockan halv tio på morgonen. Ganska långt ifrån Ladder 49. Men det gjorde inte så mycket. Jag och Singelpinglan svidade om till pyjamas, kröp upp i sängen med en laddning kaffe, Polly och Gott & Blandat. Sen var det Idol på fredag och Shrek på lördag. Det närmaste hångel jag kom var på hemvägen när Mr Big sextrakasserade mig via sms. Aldrig fel.

Idag började jag dagen så som man borde börja varje måndag morgon. Nämligen med att sippa på champagnedrinkar på Gondolen. Ibland är det roligt att jobba. Hur ska resten av veckan bli? Går det att toppa?

2 kommentarer:

Hannah sa...

Välkommen tillbaka. Lotta skvallrade och sa att du nog blev lite tipsy efter er förmiddag på Gondolen :)

Sporty Spice sa...

Tipsy är nog århundrades överdrift. Smuttade på 2-3 champagnedrinkar (alltså tog en mun av varje). På det blir jag knappast tipsy. Men det var trevligt.