torsdag, januari 18, 2007

Vardagsmat

Igår kollade jag på svt:s Livräddarna. Ni vet den där dokumentärserien om brandmän. Och då slog det mig hur snabbt ganska läskiga, konstiga och spännande saker blivit vardagsmat för mig. Jag är så van vid att Knickedickens ”pager” går av i tid och otid. ”Madison hose, stand by for a signal fifty … confirmed construction fire!!!”. Jag lyfter knappt på ögonbrynet när han måste sticka iväg för att släcka en husbrand. Eller när en bil står i fullan lågor. Eller när en långtradare läckt ut massa giftigheter och motorvägen måste stängas av. Eller som härom kvällen då middagen avbröts eftersom att han skulle åka och hjälpa till att lyfta ut en död kvinna ur hennes hem. Men ikväll har de sitt möte nere på stationen. Vilket innebär lugn och ro för mig här hemma. Inga hysteriska larm som kan störa mig när det är helt nya avsnitt av Ugly Betty, Grace Anatomy och Men in Tree´s på tv.

Inga kommentarer: