fredag, januari 26, 2007

Helgplaner

Häromdagen åkte jag och Knickedicken till West Woods i Guilford. Det är ett naturreservat med massa vandringsleder och mitt i smeten ligger The Bluff, ett berg från vilket man kan se både till New York och Boston (en klar dag då man har mycket, mycket bra syn). Ändå dit kom vi inte eftersom att vi förmodligen valt fel slinga och inte kollat på kartan innan vi började gå. Vi tänkte förbereda oss lite bättre och göra en ny ”toppbestigning” imorgon. Om vädret tillåter för det ska tydligen bli ruskigt kallt. Och då lockar ju inomhusaktiviteter. Då vill man bara krypa upp i soffan i sådan där skön livsstilsmagasin-anda. En kopp te (eller ett glas rött), en härlig pläd, fluffiga kuddar, några tända ljus, man är osminkad men självklart snygg, har på sig slitna jeans, vitt linne, är barfota och i handen en god bok. Typ.

Utöver detta består helgplanerna av att kopiera kvitton och fakturor så att jag kan skicka allt till min revisor i nästa vecka. Undrar om det blir mysigare om jag är barfota och inlindad i en pläd när jag gör det?

Inga kommentarer: