tisdag, januari 16, 2007

Sant och falskt

Ok. Här kommer svaren på Carolines utmaning.

1. Jag har blivit utskälld av Ted ”Olyckan” Åström för att jag smet in på herrmuggen på en restaurang.
SANT. Det var under en julfest på Källhagen och han skrek närmare bestämt till mig att jag bara var där för att ”titta på hans k*k”. Men sen när han snubblade ut från herrmuggen började de andra killarna sjunga ”olyckan, oledolyckan” i kör.

2. Jag har nästan blivit attackerad av en hungrig och nyfiken black tip reef shark.
SANT. Det var under en live aboard i Röda Havet och vi var nästan nere vid Sudan-gränsen. Jag låg och snorklade efter ett dyk och blev på nära håll cirklad flera varv av en black tip (och när en haj börjar cirkla en är det för att han försöker avgöra om det verkar ätbart eller inte). Men han kom fram till att jag nog var ganska äcklig trots allt.

3. Jag har i berusat tillstånd klampat fram till Måns Herngren och sagt ”jag vet vem du är, du heter Hannes Holm”.
SANT. Så pinsamt. Förlåt Måns. Och Hannes.

4. Jag har just förlovat mig.
FALSKT. No comments.

5. Jag har i ett svagt ögonblick sålt min kompletta Tintin-samling till min lillebror för 50 kronor och en halv burk hårgelé.
SANT. Och jag ångrar mig än idag för denna usla affärsuppgörelse. Kan jag så här i efterhand skylla på tillfällig sinnesförvirring och häva affären?

Inga kommentarer: