måndag, januari 08, 2007

I hate Mondays

Idag är det verkligen måndag. Det ösregnar, jag är dödstrött och vill helst gömma laptopen längst in i garderoben. Men som tur är har jag ett par glädjeämnen att se fram emot. Vårt nyoljade matsalsbord står hemma hos päronen och torkar och vi ska hämta det senare idag. Och jag tror och hoppas att mina nya Mulberry-almenacksblad kommer med posten idag (då ska jag genast markera den 10 mars då Hannah och Måns kommer hit och 26 april då mamma och pappa kommer). Kanske, kanske, kanske kommer lakanen i kulörerna ”thyme” och "sage" jag beställt också. Och dyker mitt fotbad med massagestrålar och bubbelspa upp är lyckan gjord. Man får vara en material girl på måndagar.

3 kommentarer:

Måns sa...

Ett webbtvtips att pigga upp diug med om du inte redan sett:
SVT:s lysande dokumentärserie om familjen Wallenberg finns på världens just nu bästa tv-sajt svt.se.
Tredje och sista delen gick precis på vanlig tv...

Och ja, det ska bli kanoners att ses i mars!

Sporty Spice sa...

Hej Måns (eller Hans som Knickedicken envisas med att kalla dig). Tack för tipset, ska genast kolla. Och ja, svt är världens bästa tv-sajt.

I mars blir det Madison-promenader, middag och allsång med kazoo´s på Killingworth Café, drinks på The Dolly och massor av blåbärspannkakor. Lovely!!!

Måns sa...

Hans? HANS?
Jaja, jag säger som Obelix om de tokiga romarna...
"Amerikaner. Tock, tock tock. De är inte kloka".
:-)