torsdag, januari 11, 2007

Tjusig Harald

Just hemkommen från kickboxningen. Och jag kan bara säga en sak. Aj. Fast ett bra aj. Attans vad roligt det är. Och med alldeles egna och underbara boxhandskar var det ännu roligare (och luktfriare).

Nu har vi hittat fina IKEA-stolar som kommer passa skitbra till vårt engelska pubbord. "Harald" går loss på $69.99 styck. Och skostället ”Tjusig” kommer att bli tjusigt värre i vår hall (som förövrigt är belamrad med tio par sneakers, alla mina). Så utflykt till New Haven är inbokad imorgon. Och då får jag passa på att shoppa loss på Kalles kaviar och skorpor också. Mums.

Är det förövrigt någon som vet var man kan köpa såna där magnetiska kylskåpspoesi-ord? Tänkte att det kunde bli en del av Knickedickens svenskutbildning. Jag kan bilda meningar och ha dagens ord som han kan öva på när han lagar mat. Fiffigt tycker jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jajamensan. :-)
http://www.kylskapspoesi.com/sv/

Sporty Spice sa...

Tack för tipset Caroline! Den där "barnasken" verkar ju perfekt!!! Enda kruxet är att man bara kan beställa via postförskott eller Nordea E-betalning på den sajten. Vad hände med gamla hederliga Visakortet? Hmpf.

Anonym sa...

Man kan beställa från svenska snälla kompisar som skickar också. ;)

Sporty Spice sa...

Caroline. Om du mailar mig sätter jag genast in pengar till "barnasken" plus porto på ditt konto. Och så kan du få titeln "Svensk snäll kompis". =)