tisdag, januari 02, 2007

Ute i god tid (denna gång)

Sitter här på kvällskvisten och skriver och trixar med deklarationen. Jo, det vill till att vara ute i god tid i år. Men det är så mycket fippel. Traktamenten och milersättninger (vad är det för milersättning i USA tro, de har ju varken "liter" eller "mil"?). Och avdrag för hyran, var det en femtedel eller? Och hur gör jag med den amerikanska hyran? Ska man räkna vad dollarn stod i månad för månad eller dra till med ett snitt? Och vad gjorde jag av det där årsbeskedet från banken nu igen ... Suck!

Apropå årsbesked. När är det SVT:s Rapport brukar köra sin årskrönika? Borde det inte vara typ nyss? Här i USA har jag än så länge bara hittat I CNN:s årskrönika och det var tittarnas egna "nyhetsfilmer". Skakigt och oproffsigt. Vem vill se det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Petra. Skönt att höra att du har det bra.

Ikväll sänder SVT rapports årskrönika.

Gott Nytt år på dig!!!

Anonym sa...

Har du inte sett Saddams fulla avrättning har du fan inte sett skakig film!

Sporty Spice sa...

Therese, Tack för tipset och hälsa alla Västeråsraggare. =)

Galadriel, Den filmen vill jag inte se, inte min kopp te. Jag har inte nerver nog att kolla på sånt.

Anonym sa...

Som sagt, det skakar mer än något annat. Det är väl det nerverna kan stupa på.
Annars var det faktiskt inte så 'farligt'. Fast jag förstår vad du menar.