måndag, januari 22, 2007

Nerdatering

Härom dagen frågade min laptop mig om jag ville uppdatera min Explorer till en ny, bättre och snyggaren version. Jorå, svarade jag, det låter ju finemang. Men utan att fråga uppdaterades även min Outlook. Och detta utan att alla mina adresser i kontaktlistan eller alla inkomna, sparade och superviktiga mail följde med. Så här sitter jag och undrar vad den där redaktörern hette nu igen, och hon som jag gjort en mailintervju med i förra veckan, vad var det för adress hon hade egentligen? Fast på sätt och vis var det ganska skönt ändå. Från att ha haft tusen och åter tusen mail i inboxen har jag nu bara tjugotvå. Och eftersom att jag ändå inte har adresser till någon kan jag ju lika bra ta ledigt resten av dagen.

2 kommentarer:

m sa...

Det där låter helt sjukt. Jag hörde om någon annan också vars dator blev helt konstig efter den där uppdateringen. Jag klickade som tur var nej eftersom jag inte använder Explorer. Shit, jag hade blivit vansinnig om jag råkat trycka ja.

Ledigt är i och för sig skönt.

Sporty Spice sa...

Ja. De borde ställa frågan "vill du få en ny version men samtidigt radera hela ditt digitala liv?". Då hade man ju inte varit lika snabb och klicka japp. Grrr!!!