måndag, december 25, 2006

Snälla tomten

Nu är glada julen slut, slut, slut. Vi har firat i dagarna två här i Amerikat. Julafton inleddes med förrätter och lite julklappar hos Debbi. Precis innan jag, Knickedicken, Colin, Steve och Bree skulle svänga förbi Matt för en liten stänkare började det lukta bränd plast hemma hos Debbi. Knickedicken låg på golvet med sin värmekamera och letade orsaker. Till slut kom grannen, tillika brandmannen Bobby över, och konstaterade att det var datorn. Så den sladden drog vi ur. Sen som sagt hem till Matt som sedan följde med hela sällskapet hem till päronen där mer mat väntade. Sen åkte alla till kyrkan, utom jag och Knickedicken, eftersom att han var tvungen att åka på en branduttryckning. Inte för att jag klagar. Istället för säga hejsan svejsan till Jesus åkte vi till The Dolly.

Idag på Juldagen var det brunch hemma hos päronen med mer julklappar. Tomten var snäll mot mig och Knickedicken. Ett gäng presentkort (de bästa var till en timmes massage och $300 på IKEA), en preasure cooker och assnajdiga köksknivar. Själv fick jag ett helt fantastiskt snyggt halsband i vitt guld av Knickedicken. Kan säga att han var så nervös när jag öppnade paketet att han var nära att spy. Jag är för er som inte vet ganska kräsen. Från mina föräldrar fick jag kakaofärgade Höganäskoppar, en svensk flagga som ska sättas upp på vår veranda, en dalahäst och en liten speldosa som lirar "helan går".

Hmmm. Jag har tydligen varit snäll i år. Också.

Inga kommentarer: